Розвиток читацької компетентності у дітей зі зниженим слухом

  Етап глобального читання, читання цілими словами. 

Для застосування методу глобального читання  знадобляться таблички з написами назв іграшок, усіх предметів побуту, меблів, частин приміщення, страв, продуктів тощо — всього, що оточує дитину. Таблички розташовують на предметах або поруч із ними і залишають для того, щоб дитина краще їх запам’ятовувала, щоб ними можна було скористатися, коли виникне необхідність.

Під час уроку дитина добирає таблички до іграшок, малюнків із зображенням різних предметів, дій, ознак. У такий спосіб учень усвідомлює, що все має назви-слова, що вони різняться за довжиною та складом. 


Спершу дитина запам’ятовує і розрізняє таблички в цілому, глобально, із часом починає вирізняти складові написаного слова — букви, помічає, що в різних словах є однакові букви, цей аналіз супроводжується дактилюванням і вимовою окремих звуків (згідно з можливостями дитини).






Етап аналітичного читання.

Ви
вчення абетки і читання у післябукварний період супроводжується паралельним дактилюванням прочитаного. Це стосується і читання текстів ще деякий час, адже рух рукою, певна дактильна позиція  на позначення літер - це є додатковою опорою, підказкою для учнів, як цю літеру правильно вимовити. Потім ця потреба відпадає сама собою, коли учні набудуть слухового досвіду вимови під час власного читання.



Цікавого інтерпретування  в роботі із слабочуючими учнями  набувають мнемотаблиці як сукупність логічно пов'язаних між собою малюнків, букв, слів та символів.


Таким чином відбувається формування поняття образ-жест-слово. 

Далі переходимо до відпрацювання вимови слів, речень, їх інтонаційного та граматичного оформлення. Саме в такому порядку і відбувається процес формування розуміння прочитаного.






Немає коментарів:

Дописати коментар

  Любі учні та шановні батьки!  Прийміть щирі поздоровлення до Дня Знань! Відмінних знань та цікавих відкриттів у новому навчальному році!  ...